Bądź przezroczysty

Posted: 15 sierpnia 2017 by viaspei in prawa autorskie, przemyślenia, religia, świadectwa

Wiemy, czujemy, jak ważne są ostatnie słowa wypowiedziane przez danego człowieka.
Jak ostatnia modlitwa, testament.
Jak podsumowanie i nakaz.
To słowa, które będą powtarzane, zapamiętane.

„Zróbcie wszystko, cokolwiek Wam powie.”
Dzięki jednemu z wysłuchanych kazań uświadomiłam sobie, że to właśnie są ostatnie słowa wypowiedziane przez Maryję na kartach Ewangelii.
Jak ważne i pełne znaczenia jest to ostatnie zdanie!
Matka wskazuje na Syna Bożego.
To jest jej testament.
Mamy Jego słuchać i robić to, co On każe.
Ona żyje jeszcze wiele lat… widzimy jej cień, gdy Jezus przemierza Ziemię Świętą.
Czujemy jej ból podczas Drogi Krzyżowej i jej bezsilność pod Krzyżem.
Zawsze jednak to Jezus Chrystus jest przez nią ukazywany, jako ten najważniejszy.
Ona już nic nie ma do powiedzenia, skoro do głosu przychodzi On – w Nim spełnia się wszystko.

I tak, nie widzimy już samej Maryi i jej historii, ale patrząc na nią, widzimy jakby przez nią Chrystusa.
Dlatego jej życie jest tak pięknym wzorem dla nas.
Nie po to patrzymy na Maryję, żeby stawać się podobnym do niej samej, nie ona jest celem (byłoby to niezgodne z Jej wolą).
Gdy próbujemy spojrzeć na Matkę, jak w soczewce, która skupia światło, widzimy właśnie Jezusa.

A ja?
Ja często chcę być w centrum uwagi.
Podnoszę głos i jest mi przykro, jeśli moje słowa się nie przebiją, kiedy nikt mnie nie posłucha.
Nawet gdy coś komuś daję, to gdzieś w głębi serca liczę na wdzięczność (może nawet na odwdzięczenie się?).
Bo jeśli jestem dla kogoś dobra i tyle dla niego robię, to i on powinien być dla mnie trochę milszy.
Tak mi się wydaje.
Ciągle więc liczę na to, że ktoś zauważy mój wysiłek.

Maryja za to pokazuje, że wcale nie tak powinno być.
Inni nie mają być wdzięczni mi, ale przede wszystkim widzieć przeze mnie Jezusa.
To Bogu samemu należy się chwała, nie mnie.
Ja mam iść za Jezusem cały czas, chować się w Jego cieniu i wskazywać na Niego.

A nagroda?

Patrząc na dzisiejszą uroczystość mogę mieć pewność, że o swoich sługach Bóg nie zapomina.
A nagroda czeka nas najwspanialsza!

Skomentuj

